Sidor

söndag, december 07, 2014

Dag 7



Jag önskade mig länge ett syskon till. För det var så härligt med syskon! 

Eftersom det är fem år mellan storasyster och mig och mig och lillebror har vi levt ganska olika liv. Vi tycker alla om att läsa, har alla spelat i KU:s blåsorkester och studerat i Åbo, men därutöver är vi ganska olika. Syskonbanden är ändå starka, och har stärkts ju äldre vi blivit. Att besöka föräldrarna samtidigt som mina syskon är speciellt, då är det fullt hus, liv och rörelse. Speciellt nu våra föräldrar inte endast har tre barn utan två svärsöner och tre barnbarn.

Den här bilden tycker jag speciellt mycket om eftersom vi befinner oss på båten på en av otaliga Sverigeresor. Än idag gillar jag båtresor, och hytter är bland det mysigaste som finns. En fristad mellan däck- och tax free-besök, med utsikt över skärgård och hav.

Inga kommentarer: