Sidor

onsdag, december 10, 2014

Dag 10

Fotograf: Tommy Mikkonen.

Jag har burit på två stora rädslor i mitt liv. Här har jag just övervunnit den första. Att gifta mig. Jag var faktiskt ganska rädd för det i mina ungdomsår. Ett livslångt löfte. Tänk om man tvekade?

På den här bilden ser jag glädje. Vi har just tagit oss igenom ett lite nervpirrande moment, men någon rädsla finns här inte. Det avgörande beslutet tog vi redan fem månader tidigare i Hamburg. Här finns ingen tvekan, bara glädje. Och jag är tacksam för att det var så det gick.

Det finns tre moment på den här bilden som är betydelsefulla för mig. Vi har just kommit ur Nedervetil kyrka. Nedervetil, byn som gav mig en lycklig uppväxt, kyrkan, där tidigare generationers släktingar gift sig. En viktig ort, en viktig plats för mig.

I bakgrunden skymtar man också släktingar och vänner. Vad lyckligt lottad jag är att ha dessa i mitt liv!

Och slutligen: Mannen vid min sida. Honom jag här ska få inleda ett gemensamt liv med. Jag är otroligt lyckligt lottad över att ha fått träffa honom, att han ville och vill leva med mig.

Sen kan jag inte heller, över 3 år senare, sluta beundra min klänning.  

Inga kommentarer: