Sidor

tisdag, november 11, 2014

En i ledet

Mormorsmor hade den. Mormor, mor, mostrarna och systern likaså. Även från pappas sida har man den. Nu misstänker vi att jag också fått den. Det var väl bara en tidsfråga. Gallsten alltså.

Jag lade märke till det första magontet efter en rejäl måltid för 1½ vecka sedan. För några dagar sedan slog det mig att det inte var någon engångshändelse, utan det dök upp gång på gång.

Eftersom man blir ganska handlingsförlamad var vi snabba med att beställa läkartid. Tiden ska anlända på posten, och jag hoppas att de visar oss barmhärtighet. Nu får jag bara börja med det inte så roliga projektet att upptäcka vilken mat min mage tål och inte tål. Hittills vet jag att den tål havregrynsgröt och knäckebröd. Dessutom får jag inga stora bekymmer av grekisk joghurt och start.  Bröd gick inte an (eller var det pålägget?). Resten återstår att upptäcka.

Efter att jag ätit havregrynsgröten igår var jag på så gott humör. Jag kan trots allt leva! Jag hade nämligen hunnit börja tänka på allt jag skulle bli förhindrad från att göra med detta magont. Allt ungefär.

Nu återstår att vänta på läkartiden och se vad de kommer fram till.

1 kommentar:

Anonym sa...

allt är i Guds hand, lita på det