Sidor

torsdag, oktober 25, 2012

Att blogga eller inte blogga


Den senaste tiden har jag funderat en del på prioriteringar och vad som är viktigt i livet. Jag har insett att det finns viktigare saker man kunde göra, än de saker man faktiskt gör. Det här är orsaken till att jag inte skrivit blogg på en tid, jag undrar om det är så viktigt att ha en blogg?

Nu låter det kanske som att jag inte alls är intresserad av att blogga längre. Och det är just det som är det svåra, för jag är väldigt intresserad av att skriva blogg. Så pass intresserad, att det möjligtvis tar bort tid från annat jag kunde göra. En dag när jag funderade på saker/sysslor jag borde göra mig av med, kom bloggandet upp som en tanke. "Aldrig! Det kan jag inte." tänkte jag. Och det är väl ett tecken på att man är för beroende av något. Därför funderar jag om jag borde avsluta bloggandet.

Men det skulle vara svårt att sluta blogga, det har varit en sysselsättning för mig i ca sju år, som jag trivts med stort. Ifall jag skulle sluta blogga skulle jag knappast heller helt kunna hålla mig ifrån skrivande, antagligen skulle jag ibland skriva för min egen del ändå. En risk är också att man slutar blogga, utan att göra mera av sådant som man tycker är viktigt.

Så det återstår att se hur det blir. Efter att ha tänkt på den här saken i två veckor nu så känns det inte längre fullt så omöjligt.

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Du ska it slut. Minsk åv istelli eller så pausar du, ifall du tycker du bloggar fö myki. Jag tycker du bloggar fö liiti :)

Anonym sa...

sluta inte blogga, Sofie. Din blogg är viktig för många. Dina tankar är intressanta att läsa och du har mycket att ge andra mänskor via din blogg som kan nå ut till många mänskor.Gud vare med dig.

pikkumyy sa...

Jemen nemen int ska du väl slut! Man måst int göra allt så svartvitt. Håller me Bibbi - skriv t.ex. lite mer sällan istället. Roligt att läsa!